سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تشخیص خرابی باتری لپ تاپ

در این مقاله از سری مقالات رایگان آموزش تعمیر لپ تاپ کامپیوتر در خدمت شما کاربران عزیز هستیم با روش تشخیص خرابی باتری لپ تاپ هستیم ، امیدواریم این آموزش برای شما عزیزان مفید واقع شود.

عمر باتری یک مفهوم مبهم و پیچیده است. از لحاظ نظری عمر باتری را می توان با یک عدد نشان داد اما در عمل، صد ها عامل می توانند عمر باتری را طولانی تر یا کوتاه تر کنند. اگر بخواهید عمر باتری و سلامت لپ تاپ را مشخص کنید، این پیچیدگی می تواند برای شما مسئله ساز شود.

در ادامه یکی از روش های تست و تشخیص سلامت یا خرابی باتری لپ تاپ را با هم بررسی می کنیم:

تهیه گزارش باتری در ویندوز

گزارش باتری یا Battery Report ویژگی جدیدی نیست اما چون از طریق تنظیمات ویندوز نمی توان به آن دسترسی داشت، زیاد شناخته شده نیست. تنها راه گرفتن گزارش باتری، استفاده از Command Prompt ویندوز است:

CMD یا Command Prompt ویندوز را اجرا کنید. CMD را می توانید با سرچ در نوار استارت پیدا کنید یا در نوار استارت، زیر گزینه Windows System آن را پیدا کنید.

powercfg /batteryreport را تایپ کرده و اینتر بزنید

حالا CMD به شما می گوید که گزارش باتری در فولدر یوزر شما ذخیره شده است

فولدر را باز کنید. معمولا فولدر در این مسیر است: C:Users<yourusername>

گزارش باتری به صورت یک فایل HTML ذخیره می شود و می توانید آن را با یک مرورگر وب باز کنید.

نرم افزار عیب یابی باتری لپ تاپ

در ادامه فهرستی از بهترین نرم افزار های رایگان عیب یابی باتری لپ تاپ برای ویندوز 10 و 11 را مشاهده می کنید:

1. BatteryCare

با وجودی که این نرم افزار خودش عمر باتری را افزایش نمی دهد، اما با روش های مختلف می تواند به شما کمک کند که عمر باتری لپ تاپتان را ارتقا دهید و بنابراین به صورت غیرمستقیم کار افزایش عمر باتری لپ تاپ را افزایش می دهد. علاوه بر این، برنامه BatteryCare وضعیت و عملکرد باتری لپ تاپ را تحت نظارت قرار می دهد.

2. Powercfg Tool

3. Battery Optimizer

یکی از نرم افزار های تست سالم بودن باتری لپ تاپ Battery Optimizer است که نه تنها وضعیت سلامت باتری لپ تاپ را با جزئیات به شما گزارش می کند، بلکه همچنین باتری را بهینه سازی می کند تا سطح عملکرد آن ارتقا پیدا کند. این برنامه به شما می گوید چه کاری می توانید برای افزایش طول عمر لپ تاپ انجام دهید.

4. Battery Status Monitor

این برنامه سلامت کلی باتری لپ تاپ را اندازه گیری کرده و به صورت زنده نمایش می دهد.

5. Vista Battery Saver

6. BATExpert

این نرم افزار هم یک نرم افزار ساده تست سالم بودن باتری لپ تاپ است که برای همه کاربران، چه مبتدی و چه حرفه ای، ایده آل است. BATExpert همه اطلاعات درباره سلامت باتری را به شما نشان می دهد و روی همه لپ تاپ ها کار می کند.

7. BatteryCat

این نرم افزار منحصر به فرد تست سالم بودن باتری لپ تاپ، نه تنها وضعیت فعلی باتری شما را تحت نظارت دارد بلکه وضعیت سلامت کنونی باتری را حفظ کرده و بنابراین میزان مصرف و زوال باتری را در دراز مدت تحت نظر دارد.

علاوه بر این، حداکثر شارژ و شارژ کنونی را به شما نشان می دهد. شما با استفاده از این برنامه می توانید متوجه شوید که آیا شارژر به درستی به لپ تاپ متصل شده است و آیا باتری در حال شارژ شدن است یا نه.

8. BatteryInfoView

این نرم افزار به علت سادگی و امکاناتی که دارد یکی از محبوب ترین نرم افزار های تست سالم بودن باتری لپ تاپ است. این برنامه به شما وضعیت فعلی باتری لپ تاپ را با جزئیات نشان می دهد و برند باتری، نام سازنده، شماره سریال و سایر اطلاعات باتری را می توانید از آن دریافت کنید.

9. BatteryMon

این ابزار تست سالم بودن باتری لپ تاپ همه جزئیات مرتبط با باتری لپ تاپ را از طریق یک رابط کاربری ساده در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار با نظارت بر وضعیت باتری لپ تاپ و عملکرد آن، به شما کمک می کند روش هایی را برای افزایش عمر باتری خود پیدا کنید.

آموزشگاه تعمیرات زانکو با همکاری تعمیرکاران متخصص و مجرب، در کنار دوره های آموزش تعمیرات لپ تاپ، اقدام به ارائه خدمات تعمیرات آنلاین لپ تاپ می کند.