سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علائم خرابی باتری لپ تاپ

در این مطلب از سری مقالات رایگان آموزشگاه تعمیر کامپیوتر در خدمت شما کاربران عزیز با بررسی علائم خرابی باتری لپ تاپ هستیم ، امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید واقع شود.

اصلی ترین نشانه های خرابی باتری لپ تاپ

1. داغ شدن لپ تاپ

کمی افزایش دما در لپ تاپ ها عادی است چرا که ممکن است مدت زمان طولانی است لپ تاپ روشن است ، یا اینکه نرم افزار سنگینی در حال استفاده بیش از حد از سخت افزار لپ تاپ شماست . به همین دلیل است که در لپ تاپ ها از فن و هیت سینک استفاده می شود تا این گرمای اضافی به بیرون هدایت شود. زمانی که باتری لپ تاپ در حال خراب شدن است، لپ تاپ سخت تر کار می کند و طبیعتا حرارت بیشتری تولید می کند که فن ها نمی توانند سیستم شما را خنگ نگه دارند.

2. شارژ نشدن باتری لپ تاپ

شارژ نشدن باتری لپ تاپ هم یکی از علائم خرابی باتری لپ تاپ محسوب می شود و می تواند نشانه ای از نیاز به تعویض باتری باشد. البته این مشکل ممکن است دلایل دیگری داشته باشد که اول باید آن ها را بررسی کنید.

در صورتی که از محافظ ولتاژ استفاده می کنید، ممکن است مشکل از محافظ ولتاژ باشد نه باتری لپ تاپ. برای اطمینان از این مورد، لپ تاپ را مستقیما با پریز برق بزنید و ببینید آیا مشکل شارژ نشدن باتری حل می شود یا نه.

در صورتی که از باتری اکسترنال استفاده می کنید، آن را جدا کنید و مطمئن شوید که مشکل از اتصال باتری به لپ تاپ نیست. باتری را با یک دستمال خشک پاک کنید تا گرد و خاک روی آن نباشد. سپس دوباره آن را به دقت به لپ تاپ متصل کنید.

اگر بعد از این کار لپ تاپ هنوز شارژ نمی شود، احتمالا باتری مشکل دارد و باید تعویض شود.

3. پایین آمدن عمر باتری و خاموش شدن لپ تاپ

اگر دائما مجبورید لپ تاپ را به شارژ بزنید و نمی توانید بدون همراه داشتن شارژر با لپ تاپتان کار کنید، به احتمال زیاد به یک باتری جدید نیاز دارید. معمولا بعد از شارژ کردن کامل باتری لپ تاپ، حدود 6 ساعت می توانید از آن استافده کنید. چند مورد روی طول عمر باتری شما اثر می گذارند:

  • نور صفحه نمایش
  • تعداد برنامه های در حال اجرا
  • گوش دادن به موسیقی
  • تماشای ویدیو

اگر چند کار را همزمان انجام می دهید، کامپیوتر شما مجبور می شود از شارژ بیشتری استفاده کند و در نتیجه شارژ باتری زودتر تمام می شود. با این حال باید توجه داشته باشید که اگر بعد از شارژ کردن کامل لپ تاپ فقط نیم ساعت یا کمتر بتوانید از آن استفاده کنید یعنی لپ تاپ شما مشکل دارد.

اگر سیستم شما بدون هیچ هشداری به صورت ناگهانی خاموش می شود، ممکن است ایراد از باتری لپ تاپ باشد. با وجودی که خرابی باتری لپ تاپ تنها عاملی نیست که می تواند منجر به کرش کردن کامپیوتر شود، خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ بی شک به شما نشان می دهد که باید باتری را بررسی کنید.

متشکرم تا پابان این متن همراه ما بودید امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان مفید و موثر واقع شده باشد.